fuyooo!!!

Monday, August 22, 2011

dah nak raya???

Assalamualaikum....


addduuuuhhhh!!!!! dah tinggal lagi seminggu jer nak raya...  time-time macam niela ibu bapa sibuk dengan persiapan barang anak-anak untuk beraya. Pada mereka, biarla hanya sekadar baju raya tahun lepas tapi tidak pada anak-anak... Anak-anak mesti diberikan baju raya baharu sebagai 'upah' setelah sebulan berpuasa... Walaupun, tiada duit menjelang raya tetap diusahakan sampai dapat... teringat mak n abah aku dulu, macam tu jugakla... aku pulak xkire, mesti nak baju baru bila raya, nasib baik gak mak aku pandai menjahit... jadi baju anak-anak perempuan memang mak aku yang akan jahit sendiri.... cuma baju lelaki mak aku tak berapa mahir... nasib baik gak anak lelaki cuma 3 orang jer dalam keluarga... hmmmm.....





Pada aku pulak, ini masa aku melalui zaman tersebut... Di mana anak diutamakan, selagi baju raya anak tak dapat yang berkenan di hati, selagi itulah aku tak akan beli baju raya untuk diri sendiri... 



Semalam iaitu pada 21 Ogos 2011, anak aku yang sulung telah menghilangkan diri... masa tue aku tak taw dah nak wat apa, kaki dah tak mampu untuk menampung badan sendiri... longlai!!, hhmmmm.... hanya berserah kepada Allah S.W.T berharap agar dapat berjumpa dengan anak ku semula... hatiku??? Tuhan jer yang tahu betapa luluhnya hati ini bila mengenangkan anak yang ku jaga selama ini hilang... dalam kotak fikiranku, telah fikir yang bukan-bukan... kerisauan membelenggu... Hadiifff????!!!! di mana kau sayang....??? mama mencarimu nak.... Dengan naluri hati seorang mama (yang ini mmg aku akui, naluri ibu sentiasa betol...), aku pergi semula ke tempat hadif menghilangkan diri... and.... finally... aku bertemu semula dengan anakku.. Hadif berdiri sambil tersenyum-senyum padaku.... Ya Allah... terima kasih Ya Allah.... walaupun hilang hanya selama 15 minit, tapi... Tuhan jer yang tahu betapa aku sedih...



Bila berjumpa semula dengan Hadif, aku terus peluk dan cium dia... nak marah pun tak boleh, sebab memang lumrah kanak-kanak memang begitu... jadi kita sebagi ibu bapa yang perlu pantau anak-anak... aku akui kesilapan diri sendiri... mulai saat itu, mmg hadif menjerit-jerit minta dilepaskan tapi... tidak ku hiraukan, aku tak nak kejadian itu berulang kembali...



p/s  ape Hadif nie ngat aku ngah main 'hide n Seek' kot???!!!! aduh anakku... bijaknya kamu berdiri di tempat   kamu hilang... bak kata pepatah... sesat jalan, kembali ke pangkal jalan... hehehehe... apakah mood aku sekarang ini??? mcm sedih tapi ko boleh gelak2 kan???!!! taw kat mak aku nie... sampai raya bebel tak habis... Dayah, jgn bocor rahsia kat mak erk..... janji??