fuyooo!!!

Friday, June 17, 2011

tiada kata secantik bahasa

Assalamualaikum


tetibe jer tajuk entri kali ni mcm tue lak... sebenarnya langsom tiada kaitan ngan sory yg aku nk mori nie... hari nie dah hari Jumaat bersamaan dengan 15 Rejab... aduhhh!!!! bukan aduh! salihah.... tp aku nk bitau sekejapnya masa berlalu, ini bermakna hidup kita makin singkat.... amalan belum bertambah lagi, org ckp masih di tahap minimum.... apa nak jadi ngan ko nie???? ish!!! ish!!! ish!!!








balik keje nie aku nak kena packing barang lak coz esk aku dan family suami akan pi berkelah dan berkhemah di Sg. Congkak... acually bkn bekhemah pun ktorg sewa chalet.. sound gud, serius aku tak penah pun pi tido kat sg. congkak, coz telalu dekat ngan umah... biasanye ktorg balik hari jer, pegi pagi n balik petang tue jer... tp kekdg tak smpai ptg, dah balik.... mcm2 aktiviti yg telah di aturkan oleh adik ipar aku... sbnrnya aktiviti masak jer pun... lain2 aktiviti adalah aktiviti mandi sampai sejuk beku... hehehehe







yang amat merisaukan aku sekarang nie, anak aku yang sulung mengalami batuk teruk sejak malam tadi pas minum susu jer terus muntah2... nie lagilah memeiningkan kepala, mcm mna die nak mandi dengan keadaan air yang sejuk dan kondisi badan yang kurang stabil... dengan itu, kami suami isteri telah berpakat agar membawa bekalan ubat-ubatan yang mencukupi, ini kerana dua hari asyik berendam dalam air sungai, yang sihat pun akan jadi tak sihat lebih kepada selsema yang akan melanda....
maka bekalan kami adalah :-


  1. Ubat Batuk Hurix's (ubt nie elok tau! pengasuh ank aku yg suggestkn... die ada madu n gamat so kalo batuk, tekak tak luka.)
  2. Minyak yu yee cap limau (untuk elak kan cuaca sejuk waktu malam)
  3. Vicks (tuk sapu kat dada, kalo dah batuk teruk sangat)
  4. Minyak Ikan KOD @ Scott's Emulsion (penting gak nie, bagi mengelak selsema)
  5. Stokin yang mencukupi tuk anak...
  6. ubat nyamuk (Ridsect) takot2 ada nyamuk
  7. pakaian yang mencukupi
Apa lagi erk??? ntahlah!!!! yang aku tau list aku ada kat umah... harap2 takde barang yang tertinggal, walaupun dekat tapi nama nak patah balik memang jangan harap!!!! tak kuasa aku!!!!


okey!!!! selamat berhujung minggu!!!!!!



byeeee!!!!!!!