fuyooo!!!

Wednesday, January 26, 2011

Fahami Wanita

Assalamualaikum

Untuk perhatian (baca jangan tak baca)

1. Sensitif  

Bukan bermaksud suka merajuk, tapi  hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian.

2.  Cerewet     

Bukan bermaksud FUSSY tak  tentu hala, kadang ingin LELAKI mengikut kata-katanya sekali  sekala.

3. Halus        
Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab  sesalahan, biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan  jadi pengajaran. Bukan DENDAM.

4.  Ikhlas      

Ikhlas seorang wanita tak  perlu diragui.

5. Korban      

WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi,  termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. WANITA amat tabah.

6.  Prihatin    

Sentiasa memerhatikan keadaan  sekeliling dalam diam.

7.  Manja       

Walaupun dia  adalah seorang WANITA yang pandai berdikari, naluri seorang WANITA masih  lagi tetap seorang WANITA. Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang  bernama LELAKI , namun juga sesama kaum.

8.  Ego          

WANITA  yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi EGOnya apabila  bersemuka dengan yang dicintai.

9.  Cinta        

CINTA pertama  bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus.

10.  Seks       

SEKs bukanlah  segala-galanya buat WANITA kerana WANITA diciptakan dengan 9 nafsu dan  satu akal. NAFSU yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja. LELAKI  pula dijadikan dengan 9 akal dan satu nafsu. Fungsi lelaki adalah  membimbing WANITA dan bukan menghanyutkannya.

"Peranan LELAKI  dalam kehidupan WANITA adalah sebagai pelindung dan bukan sebagai  pemusnah.
WANITA diciptakan oleh ALLAH swt dari tulang rusuk kiri dan  untuk dipeluk dan dimanja, bukan untuk dikasari.

Maka lelaki  haruslah memahami HATI dan PERASAAN   WANITA"

*walaupun post ak kali nie bebaur seperti menyebelahi perempuan tp itulah kenyataannya... takpe2 nanti ak post bagi pihak lelaki plak erk...


Adakah wanita tersebut spt gmbr rajah di atas???  hmmm...

Saturday, January 22, 2011

pagi yang.....

Assalamualaikum...

Pagi nie ak mula terfikir, ape yg ak mahukn dlm hidup ak??? keluarga yang bahagia?? Ak dah ada dah.. kerjaya yg tetap??? pun dah ada dah... ape yg ak mahukn lg?? betul lah seperti yg org kate, manusia nie tak penah puas dengan ape yg ada... itu lumrah manusia biasa.. Oleh itu, kita harusla bersyukur... sesungguhnya dengan bersyukur kt akan selesa dengan hidup kt skrg... Hiduplah dengan sederhana supaya kt tak bermegah2 dengan kurniaan Allah...

Spt yg dilalui dugaan demi dugaan, itulah yg menguatkan keimanan diri kt sendiri... Ingatlah! walau kt susah mcm mne pn ade yg lebih susah dr kt... walaukt senang mcm mne pn, Ingatlah! ble2 Allah akan tarik rahmatNya dr kt... Sesungguhnya apa yg Dikurniakan kpd kt hanyalah untuk sementara waktu, bukan selama-lamanya jd kt harus redha dengan dugaanNya....

Wassalam...

Thursday, January 20, 2011

tunggguuuu........

Assalamualaikum

Nantikan kemunculan kain2 terbaru di blog ni bagi mereka yg tercari2 kain yang bersesuai untuk ke Pejabat, Kuliah, Kenduri dan sebagainya... cik2 dan puan2 tak perlu risau, kain2 yang di tawarkn cukup murah dan selesa utk dipakai xkira di mana shj...

Jangan Lupa tawww...

Wednesday, January 19, 2011

19 Januari 2011

Kegila-gilaan ak telah tiba....
Assalamualaikum

Satu tarikh di mana ak rase sgt2 gembira... 1st day create blog, mgkn dah mule rase kebosanan yg telah sampai ke tahap gaban. Dan hari nie merupakan Anniversary haku yg ke-3 dan bufday anak bujangku Muhammad Hadif Aisar yang ke-2 tahun. Anak mama cyg nie dh besar.... pagi tadi bangun dh mintak aiskrim "mama..., nk akim...." (mcm tau2 jer besday die arini) dengan nada memujuk ak pn ckp "pg2 xleh mkn aiskrim.... ptg nnt kt beli erk???".

Sepanjang perjalanan aku ke tempat kerja, aku hanya tersenyum mengecapi keindahan kehidupan yang aku kecapi hingga hari ni... ya Allah, aku bersyukur kepadamu kerana telah memberikan aku kehidupan yang serba lengkap. itu saje untuk hari ni... chowwwww

Wassalam