fuyooo!!!

Friday, September 16, 2011

BISIKAN HATI

4 Jenis Bisikan Hati 




1.Bisikan pertama dinamakan khatir خاطر (bisikan hati ),datang daripada Allah SWT yang


 dipenuhi dengan kebaikan dan ianya adalah hujjah untuk kita. 




2. Bisikan hati yang biasa diterima oleh manusia. 




3.Bisikan daripada Malaikat Mulhin, bisikan membawa kebaikan,ianya adalah penasihat


 kepada kita yang boleh dipanggil juga إرشاد. 




4.Bisikan syaitan yang dinamakan waswasah خاطر النفس merupakan keburukan yang


 menghalang kebaikan dan menyesatkan.


Wednesday, September 14, 2011

apa dah jadi???

Assalamualaikum

tulisan ini adalah sekadar meluahkan apa yang tersirat di hati. apa yang terjadi tiada kaitan langsung dengan yang tersurat mahupun tersirat. ini adalah kata-kata yang keluar dari penulis skrip drama yang telah dilakonkan atas arahan pengarah yang juga penulis skrip berkenaan. penulis membuat khayalan cerita yang langsung tak masuk akal dan telah mengucar kacirkan pelakon sesama pelakon.. dan akhirnya produksi terpaksa ditutup, atas alasan tiada komitmen dari para pelakon...



p/s renung-renungkanlah...


Tuesday, September 6, 2011

update edisi raya

Assalamualaikum...

Selamat Hari Raya tuk semua muslimin dan muslimat.. Amacam raya?? bestkan??? aku pasti ramai yang agak malas jugak nak masuk opis hari nie... macam aku gak, malas nak masuk opis... nak mengadap kerja yang tak benti2... aduhhh... korang raya kat mana?? aku macam biasela, raya kat serdang, selangor jer... huhuhuhu...
Manalah aku ada kg tuk beraya... pepagi raya nak menziarah kubur arwah abah aku... So, memang tak leh ar nak ke mana2... tak kemana2 tu maksudnya jalan jauh ar... aku biasenye pas menziarah kubur terus pi umah pakcik2 aku yang berdekatan dan tak balik kg beraya....kalau nak balik penang pun tunggula raya kedua or ketiga.. itupun 2 tahun lepas wat mcm tue... sedey taw!!! korang ngat tak sedih ker, bila org lain sibuk balik kg, ko duk kat cnie... tp ada aku kesah??? nasib baik mak aku memang duk kat serdang jer jadi tak gaduh tuk balik braya.. huhu... ..



my family... i luv u all!!! all of u are my strength...
(tp apesal songkok sayang mcm senget jer...??)





mak bersama cucu-cucunya...





sayang... i love u forever!!!






ada mcm isteri mithali x??? itu naseb xamik gambar time salam raya.. huhuhu







our family with mum... i luv u 2 mum!!!!

p/s : raya pertama jer amik gambar beria-ria... pastu kamera duk diam-diam dalam handbag... huhuhu

Wednesday, August 24, 2011

menghitung hari

Assalamualaikum

Sekejap betul masa berlalu, minggu depan dah masuk Aidilfitri.... Alhamdulillah, baju anak-anak dah beli... sumer aku beli kat bangi jer.. "dekat lagi jimat" hehehehe... tapi yang merunsing kepala aku sekarang ini adalah... baju raya aku tak jumpe lagi, dah jumpe yang berkenan tapi kaler die lak yang menyakitkan mata.. hmm... sedih tak?? sedih kan??? hmm...

Tulah, sabtu nie ngat nak ajak suamiku pergi jalan TAR tapi kalau dia tak mau pi... terpaksalah aku mengajak adik ku untuk ke sana... Minggu lepas pegi jalan TAR tak terfikir langsung nak cari baju untuk diri sendiri, asyik fikir keperluan anak-anak jer.... memang aku dah nekad, kalo tak jumpa gak baju dalam minggu nie, memang ke jalan TAR ar jawabnye...



p/s alamak nak ke sana tue satu hal, ramai org... hope ramai gak org yang dah balik kg.. jd takderla sesak sangat..